Analyse en upgrading van uw verkoopproces

Analyse van uw verkoopproces

Uw verkoopproces in kaart gebracht + upgrade

De traditionele selling cycle voor zakelijke verkoop

De meeste bedrijven gebruiken voor hun zakelijke verkoop een vorm van Prospectfase, Analysefase, Demo/presentatiefase, Voorstelfase, Onderhandelingsfase, Afsluitfase. Voor zover het nog na te gaan is, werd deze voor het eerst door bedrijven als Xerox gedefinieerd onder PADOCO/SPADNCO.

Welke selling cycle is geschikt voor u?

Voorbeeld 1: de speelgoedwinkel. Een gezin komt een speelgoedwinkel binnen. De winkelverkoper gaat naar het gezin toe en gaat op zoek naar de behoeften, dat heeft hij zo geleerd (behoefteanalyse). Hij vraagt aan de kinderen "wat heb je nodig?". Foute boel: de kinderen hebben eigenlijk niets nodig, ze hebben thuis al 200 speelgoedjes. Dus "behoefteanalyse" werkt niet in de speelgoedwinkel. Wat wel werkt is wensenanalyse: "wat wensen jullie te hebben?". Dit vereist dat uw verkopers duidelijk het onderscheid leren definiëren tussen wensen en behoeften en dat u dan ook "behoefteanalyse" uit uw verkoopcyclus schrapt.

Voorbeeld 2: telefonische verkoop. Een verkoper belt de klant op om een product aan te prijzen. Na de introductie stelt hij de productpromotie direct voor (demofase/presentatiefase). Daarna sluit hij af: "wat denkt u ervan, zal ik een eerste set van 10 stuks laten leveren?". Wat blijkt? Deze verkoper is succesvol met deze aanpak. Dus een heel andere selling cycle dan deze van de speelgoedwinkelverkoper en een heel andere dan de traditionele selling cycle. Hier is namelijk geen behoefteanalyse nodig, tenzij de klant "neen" zegt, dan is een "verdoken wensen-analyse" vereist. Ook dit is weer een andere analyse dan "behoefteanlyse" of "wensenanlyse", een andere verkoopcyclus dus.



De effectieve selling cycle is verschillend voor ieder bedrijf

Voor iedereen is de maximale effectiviteit anders, daarom werken standaard verkooptrainingen meestal averechts: er wordt een standaard selling cycle gepromoot die ineens goed moet zijn voor u.

De meest effectieve selling cycle voor uw bedrijf, volledig gekwantificeerd. Dat is wat u krijgt met de SB Management Best Performance Analysis®. Hiermee hanteert u enkel de essentiële elementen in de juiste verhoudingen en de juiste timing in uw specifieke verkoopcyclus. Dit zorgt ervoor dat uw verkopers enkel nog de essentiële dingen doen en dat ze hun werk op de meest efficiënte manier verrichten. Dit brengt automatisch meer verkoopresultaten met zich mee, gemotiveerde verkopers, gemotiveerde managers, en vooral gemotiveerde aandeelhouders.

Selling cycle analyse heeft zijn nut al vele malen bewezen bij onze klanten. Hun selling cycle ziet er vandaag heel anders uit, hun resultaten ook! Conclusie: maximaliseer nu uw verkoopeffectiviteit, laat dus uw selling cycle nu analyseren. Bel ons vandaag nog!

Waarom kiezen voor SB Management?

  • Technieken van de 7% beste verkopers.
    SB Management doet al meer dan 23 jaar onderzoek naar de verkooptechnieken van de beste verkopers van België.
    Het zijn die technieken die je onder de knie krijgt tijdens onze opleidingen.
  • Hands-on trainingen: ga direct aan de slag.
    Je krijgt geen vage theorie, maar praktische tips en voorbeelden aangepast aan jouw situatie.
    Zodat je de tips meteen kan toepassen.
  • Toptrainers met jaren praktijkervaring.
    Jan Roel van Rhee behoort tot de 2,5% beste consultants van Vlaanderen. Hij is verkoper sinds 1986 en trainer sinds 1994.
    Alle trainers hebben ook minstens 20 jaar praktijkervaring en 15 jaar ervaring als lesgever.
  • 8,6/10 is de gemiddelde deelnemersscore.
    Dit blijkt uit ons jaarlijkse klantentevredenheidsonderzoek bij meer dan 18.000 deelnemers.
  • Telenet, Aldi, Crelan, AG Insurance, zijn enkele van onze tevreden klanten.
  • Je krijgt tot 30% korting via de KMO-portefeuille.
    Vermeld de kmo-portefeuille in je offerteaanvraag, wij regelen je attest.

Nog vragen? Graag overleg?

We bespreken graag alles samen.

Contacteer ons voor meer info