Doeltreffend klachten hanteren

Na deze opleiding

  • Ken je de structuur van een efficiënte klachtenbehandeling
  • Reageer je doeltreffend op geïrriteerde klanten
  • Herstel je snel het vertrouwen en krijg je opnieuw de goodwill van de klant
  • Kan je elke klant positief beïnvloeden
  • Behandel je elke klacht klantvriendelijk en krijg je een akkoord van de klant
  • Heb je een aantal unieke tips en tricks in handen om vlot een klacht te behandelen

€ 623

Excl. BTW

Tot 30% subsidie via de Vlaamse kmo-portefeuille.

Volgende opleidingsdagen

  • 24 oktober 2024. nog 9 plaatsen vrij
    Gaat door van 9u00 tot 17u00, ontvangst vanaf 8u30.

Schrijf je nu in

Programma Voor wie? Trainer Prijs Schrijf je in Incompany

Wat is het programma van deze training in klachtenhantering?

Deel 1: basisstructuur van een klachtgesprek

  • Hoe vang ik de klant op, hoe herstel ik het vertrouwen, hoe herstel ik de relatie?
  • Wat doe ik om de negatieve spanning om te zetten in rust? Hoe kalmeer ik de klant?
  • Hoe kan ik de klant (beter) leren kennen, zijn wensen kennen?
  • Hoe informeer ik de klant positief, ook in moeilijke omstandigheden?
  • Wat doe ik om klanten positief te beïnvloeden?
  • Hoe geef ik de klant iets om naar uit te kijken?
  • Hoe krijg ik een akkoord van de klant?

Deel 2: de klant test mij!

  • Hoe test de klant mij, of ik wel servicegericht ben en of ik het wel aankan?
  • Hoe test de klant de oplossing en de informatie die ik geef?
  • Hoe test de klant of hij wel of niet klant blijft?
  • Wat doe ik als de klant roept, boos wordt of geïrriteerd is?
  • Wat doe ik als de klant het niet eens is met mij of mijn bedrijf?
  • Hoe is elke test een aanknopingspunt om alles in de positieve richting te draaien?

Deel 3: vaardigheden voor het hanteren van telefonische klachten

  • Luisteren, hoe werkt dat echt?
  • Hoe toon ik altijd positieve empathie?
  • Hoe wijs ik de klant op fouten?
  • Onderbreken van de klant...
  • Hoe formuleer ik alles positief?
  • Wat zeg ik als iets niet (nu) kan worden opgelost?
  • Welke vragen stel ik om dingen op te lossen?
  • Hoe kan ik mijn eigen fouten in het gesprek opvangen en rechtzetten?
  • Hoe blijf ik zelf kalm in moeilijke omstandigheden

Deel 4: beantwoorden van klachten via e-mail

  • Belangrijk principe: als het kan, bel dan eerst voordat je schrijft!
  • Schrijf in functie van de verwachte reactie van de klant
  • Eerst de feiten of eerst de conclusies?
  • Hoe schrijf ik een positief begin en een positief slot?
  • Welke vaardigheden van telefonisch klachten hanteren, gelden hier ook?


De training is zeer interactief, praktisch en to-the-point.



Schrijf je nu in Of vraag meer info aan






Programma Voor wie? Trainer Prijs Schrijf je in Incompany

Voor wie is deze opleiding?

  • Elke binnendienstmedewerker
  • Interne verkoopdienst
  • Vertegenwoordigers
  • Administratieve en commerciële medewerkers

Voor deze opleiding is geen ervaring vereist.

Heb je al jaren ervaring? Ook geen probleem, dan sparren we graag met jouw situaties.



Herken je je in één van deze situaties?

  • Ik wil graag een klacht elegant kunnen omzetten in een tevreden klant
  • Ik wil elke moeilijke en veeleisende klant aankunnen, zonder zelf uit balans te raken
  • Ik wil graag alle do's en dont's kennen voor een klantvriendelijke klachtenhantering
  • Ik wil de aanpak van de beste dienstverleners overnemen

Schrijf je nu in Of vraag meer info aan






Programma Voor wie? Trainer Prijs Schrijf je in Incompany

Wie geeft jouw training?

Jan Roel van Rhee heeft als vooraanstaand salesexpert al 12 boeken achter zijn naam en hij behoort tot de exclusieve club van de 2,5% beste consultants in Vlaanderen.

Als doorgewinterde verkoper onderzoekt hij al sinds 1998 de beste performers. Elke training met Jan Roel is een intensieve ervaring: to-the-point, vernieuwend, fris en verrassend.

Wat zeggen klanten over Jan Roel?

  • "Is gewoon goed"
  • "De correcte "no nonsense" aanpak."
  • "De enorme ervaring"







Programma Voor wie? Trainer Prijs Schrijf je in Incompany

Hoeveel kost deze cursus?

  • € 623 per persoon excl. BTW
  • Tot 30% subsidie als je in aanmerking komt voor de Vlaamse kmo-portefeuille.

Deze prijs is inclusief

  • 1 volledige opleidingsdag
  • Werkboek
  • Mijn welkomstgeschenk: het boek 'RED-Selling' van Jan Roel van Rhee
  • Certificaat van RED-Selling verkoper
  • Mini-ontbijt, koffie/drank, snacks en broodjeslunch







Programma Voor wie? Trainer Prijs Schrijf je in Incompany

Waar en wanneer?


  • 24 oktober 2024. nog 9 plaatsen vrij
    Gaat door van 9u00 tot 17u00, ontvangst vanaf 8u30.



Jouw datum niet in deze lijst? / Cursus is volzet?

Blijf op de hoogte van nieuwe data
Vul je e-mail adres in *
Voornaam & naam *








Programma Voor wie? Trainer Prijs Schrijf je in Incompany

Graag deze opleiding op maat van je bedrijf of organisatie?

Een training met Jan Roel van Rhee is vernieuwend, fris en verrassend.

  • De inhoud wordt volledig afgestemd op jouw situatie: jouw klanten en serviceaanpak staan centraal.
  • 1.200+ bedrijven begeleid.
  • 20.000+ tevreden deelnemers.
  • Je bepaalt zelf waar en wanneer je de opleiding organiseert.
  • Je team krijgt een sterke opvolging en implementatie na de training.

Ja, ik wil een vrijblijvende offerte voor een incompany training
Of contacteer ons voor meer info
Programma

Wat is de inhoud van de training in klachtenhantering?

Deel 1: basisstructuur van een klachtgesprek

  • Hoe vang ik de klant op, hoe herstel ik het vertrouwen, hoe herstel ik de relatie?
  • Wat doe ik om de negatieve spanning om te zetten in rust? Hoe kalmeer ik de klant?
  • Hoe kan ik de klant (beter) leren kennen, zijn wensen kennen?
  • Hoe informeer ik de klant positief, ook in moeilijke omstandigheden?
  • Wat doe ik om klanten positief te beïnvloeden?
  • Hoe geef ik de klant iets om naar uit te kijken?
  • Hoe krijg ik een akkoord van de klant?

Deel 2: de klant test mij!

  • Hoe test de klant mij, of ik wel servicegericht ben en of ik het wel aankan?
  • Hoe test de klant de oplossing en de informatie die ik geef?
  • Hoe test de klant of hij wel of niet klant blijft?
  • Wat doe ik als de klant roept, boos wordt of geïrriteerd is?
  • Wat doe ik als de klant het niet eens is met mij of mijn bedrijf?
  • Hoe is elke test een aanknopingspunt om alles in de positieve richting te draaien?

Deel 3: vaardigheden voor het hanteren van telefonische klachten

  • Luisteren, hoe werkt dat echt?
  • Hoe toon ik altijd positieve empathie?
  • Hoe wijs ik de klant op fouten?
  • Onderbreken van de klant...
  • Hoe formuleer ik alles positief?
  • Wat zeg ik als iets niet (nu) kan worden opgelost?
  • Welke vragen stel ik om dingen op te lossen?
  • Hoe kan ik mijn eigen fouten in het gesprek opvangen en rechtzetten?
  • Hoe blijf ik zelf kalm in moeilijke omstandigheden

Deel 4: beantwoorden van klachten via e-mail

  • Belangrijk principe: als het kan, bel dan eerst voordat je schrijft!
  • Schrijf in functie van de verwachte reactie van de klant
  • Eerst de feiten of eerst de conclusies?
  • Hoe schrijf ik een positief begin en een positief slot?
  • Welke vaardigheden van telefonisch klachten hanteren, gelden hier ook?


De training is zeer interactief, praktisch en to-the-point.



Schrijf je nu in

Of vraag meer info aan

Voor wie?

Voor wie is deze opleiding?

  • Elke binnendienstmedewerker
  • Interne verkoopdienst
  • Vertegenwoordigers
  • Administratieve en commerciële medewerkers

Voor deze opleiding is geen ervaring vereist.

Heb je al jaren ervaring? Ook geen probleem, dan sparren we graag met jouw situaties.



Herken je je in één van deze situaties?

  • Ik wil graag een klacht elegant kunnen omzetten in een tevreden klant
  • Ik wil elke moeilijke en veeleisende klant aankunnen, zonder zelf uit balans te raken
  • Ik wil graag alle do's en dont's kennen voor een klantvriendelijke klachtenhantering
  • Ik wil de aanpak van de beste dienstverleners overnemen

Schrijf je nu in

Of vraag meer info aan

Trainer

Wie geeft jouw training?

Jan Roel van Rhee heeft als vooraanstaand salesexpert al 12 boeken achter zijn naam en hij behoort tot de exclusieve club van de 2,5% beste consultants in Vlaanderen.

Als doorgewinterde verkoper onderzoekt hij al sinds 1998 de beste performers. Elke training met Jan Roel is een intensieve ervaring: to-the-point, vernieuwend, fris en verrassend.

Wat zeggen klanten over Jan Roel?

  • "Is gewoon goed"
  • "De correcte "no nonsense" aanpak."
  • "De enorme ervaring"
Prijs

Hoeveel kost deze cursus?

  • € 623 per persoon excl. BTW
  • Tot 30% subsidie als je in aanmerking komt voor de Vlaamse kmo-portefeuille.

Deze prijs is inclusief

  • 1 volledige opleidingsdag
  • Werkboek
  • Mijn welkomstgeschenk: het boek 'RED-Selling' van Jan Roel van Rhee
  • Certificaat van RED-Selling verkoper
  • Mini-ontbijt, koffie/drank, snacks en broodjeslunch
Schrijf je in

Waar en wanneer?


  • 24 oktober 2024. nog 9 plaatsen vrij
    Gaat door van 9u00 tot 17u00, ontvangst vanaf 8u30.



Jouw datum niet in deze lijst? / Cursus is volzet?

Blijf op de hoogte van nieuwe data
Vul je e-mail adres in *
Voornaam & naam *

incompany

Graag deze opleiding op maat van je bedrijf of organisatie?

  • De inhoud wordt volledig afgestemd op jouw situatie: jouw klanten en serviceaanpak staan centraal.
  • 1.200+ bedrijven begeleid.
  • 20.000+ tevreden deelnemers.
  • Je bepaalt zelf waar en wanneer je de opleiding organiseert.
  • Je team krijgt een sterke opvolging en implementatie na de training.

Ja, ik wil een vrijblijvende offerte voor een incompany training
Of contacteer ons voor meer info

Waarom kiezen voor SB Management?

SB Management. Best Practices. Gedreven door klantbeleving. Enkel de essentie.

  • Technieken van de 7% beste verkopers.
    SB Management doet al meer dan 25 jaar onderzoek naar de verkooptechnieken van de beste verkopers van België.
    Het zijn die technieken die je onder de knie krijgt tijdens onze opleidingen.
  • Hands-on trainingen: ga direct aan de slag.
    Je krijgt geen vage theorie, maar praktische tips en voorbeelden aangepast aan jouw situatie.
    Zodat je de tips meteen kan toepassen.
  • Toptrainers met jaren praktijkervaring.
    Jan Roel van Rhee behoort tot de 2,5% beste consultants van Vlaanderen. Hij is verkoper sinds 1986 en trainer sinds 1994.
    Alle andere trainers hebben ook minstens 20 jaar praktijkervaring en 15 jaar ervaring als lesgever.
  • De gemiddelde NPS (Net Promotor Score) = 59,1!
    Dit blijkt uit ons jaarlijkse klantentevredenheidsonderzoek bij al onze klanten.
  • Telenet, Aldi, Crelan, AG Insurance, zijn enkele van onze tevreden klanten.
  • Je krijgt tot 30% korting via de KMO-portefeuille.
    Vermeld de kmo-portefeuille in je offerteaanvraag, wij regelen je attest.

Nog vragen? Niet zeker welke opleiding je best kiest?

Dat bespreken we graag samen, ook voor uw opleidingstrajecten op maat.

Contacteer ons voor meer info