Sales Quotes van Jan Roel van Rhee : recente berichten
Copy/Paste
Voetbalcoach op TV gisteren: "het is mijn schuld dat we hebben verloren". Verkopers: copy/paste! Als je verantwoordelijkheid neemt voor het resultaat, dan wordt je de beste! 1 reactie(s)
FUN
De mindset om rijk te worden: Hebberig en gierig zijn. Met het ene krijg je veel geld binnen, met het andere houd je het geld binnen :-) 0 reactie(s)
Service
Veel bedrijven zeggen "onze service maakt het verschil". Mijn vraag is dan: "waar verschilt jouw service dan fundamenteel van de concurrent?". De meeste bedrijven hebben hierop geen antwoord :-) 0 reactie(s)
do's en don'ts
Als jouw klanten nooit zeggen dat het te duur is, dan ligt jouw prijs waarschijnlijk te laag :-) 0 reactie(s)
Gisteren vroeg iemand mij wat ik wou drinken, hij gaf een tiental mogelijkheden. Ik was de eerste 5 al vergeten :-). Ik vroeg hem: "reduceer even tot 3 dranken". Toen ging het wel, verkopers: idem, keuzes beperken tot 3 :-) 0 reactie(s)
MyQuote
Als een gezin in een speelgoedwinkel binnenkomst, dan vraagt de verkoper niet "wat heb je nodig?", maar hij vraagt "wat wens je allemaal te hebben?" . Vragen naar wensen brengt meer op dan vragen naar noden :-) 0 reactie(s)
Copy/Paste
Verkopen is als een tenniswedstrijd: je wordt pas op je waarde gemeten als je 5-1 achterstaat! 0 reactie(s)
leugentjes om bestwil
Klanten willen in de eerste plaats een oplossing van de verkoper. Neen, klanten willen in de eerste plaats een oplossing van een dienstverlener! 0 reactie(s)
FUN
Ik wens je van harte het allerbeste voor 2015: vooral veel zelfkennis, verantwoordelijkheidszin en inlevingsvermogen! 0 reactie(s)
Tevreden klanten
Tevreden klanten? In veel zakelijke markten krijg je te maken met duur betaalde aankopers, die van nature altijd zeer ontevreden zullen zijn over de prijs :-) 0 reactie(s)
Sales Training
Training geven is een proces van wederzijds testen en uitdagen: in het begin wordt de trainer getetst, daarna worden de deelnemers uitgedaagd om te groeien. Boek: Opleiden is uitdagen0 reactie(s)
Service
Klachten opvangen: "ik begrijp dat dit vervelend is voor u", benadrukt het negatieve en is dus GEEN doeltreffende start... 0 reactie(s)